Passa al contingut principal

Parlem sobre la lectura de Duna (diari d'un estiu) de Muriel Villanueva


Ja fa unes setmanes que vam iniciar a classe la lectura de Duna (diari d'un estiu), de la Muriel Villanueva. Un cop per setmana fem lectura a l'aula. Practiquem la lectura en veu alta i anem superant petits reptes per anar millorant. A més, la lectura compartida (i, a vegades, una mica dramatitzada) ens permet anar comentant la jugada i compartir impressions.

La nostra professora ens va convidar a enregistrar un petit vídeo comentant les nostres impressions sobre la lectura. La veritat és que ens està costant una mica de llançar-nos-hi (ai, la vergonya!), però ja tenim quatre valents que hi han volgut dir la seva. 

Ara només falta que ens hi acabem d'animar uns quants més, a l'espera de la propera proposta.

Aquí teniu l'enllaç per visualitzar les nostres intervencions:

Parlem sobre Duna, de Muriel Casals

 

A veure si us hi animeu a participar-hi!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Llegim Duna, de Muriel Villanueva

Aquests vídeos han estat enregistrats sense cap preparació prèvia -la profe ens ha enxampat en fred-, però ja veureu de què som capaços quan ens ho proposem...  CONTINUARÀ... Llegim Duna a 1r C     Comentant la lectura Duna, de Muriel Villanueva, a l'aula de 1r A  

Qui som?

Aquest curs tan estrany on tot és diferent l'alumnat de primer ha començat la seva aventura a l'institut. Tots plegats hem hagut de deixar enrere pors i dubtes i posar-nos a remar per poder navegar cap al nostre rumb. Les travesses mai no són fàcils, però hem de saber superar els reptes i gaudir de cada etapa i de cada oportunitat.   Aquest bloc neix a finals del primer trimestre de curs amb la voluntat de recollir algunes de les moltes activitats dels alumnes de 1r a l'assignatura de Llengua Catalana i Literatura. Òbviament, no hi podrà cabre tot, però sí que en farem un tastet variat i anirem engruixint les pàgines a mesura que passin els mesos. Mentrestant, esperem que tots els nois i noies vagin incorporant aquestes tasques als blocs personals que hem anat creant a mode de portafoli digital. De ben segur que quan acabin l'ESO tindran en aquestes eines un bon record del seu pas pel centre i dels aprenentatges que hi han fet i compartit.  Els "Navegants de ...

Com soc / com som

Fa uns dies, amb un grup dels meus alumnes de 1r vam fer un joc. Cada un d'ells s'havia de definir amb un parell d'adjectius en un paper. La seva percepció individual. I, d'entrada, anònima. Després vam posar en comú els adjectius recollits. I es van adonar que la percepció individual i la imatge del grup sovint difereixen, i molt! Perquè en demanar-los pel grup, els adjectius més repetits eren: XERRAIRE i MOGUT, mentre que en la recollida individual, predominaven CALLAT i TRANQUIL, amés d'algun altre de creació pròpia, com "xinxador". Individu vs. col·lectiu