Passa al contingut principal

Galeria de retrats

"Dotee Faces" by kylanicole is licensed under CC BY-SA 2.0

 

La meva germana té 20 anys. Ella és l’Alèxia, és una noia que físicament està molt forta. És de mida normal, fa 1,69 metres. Té els cabells de color castany molt clar, quasi sempre va amb una cua, ja que té molts cabells i no pas curts. Té els ulls ben estranys, un de cada color, un ull el té blau i l’altre el té verd tirant a gris. Un dels seus ulls sembla l’aigua del mar a l’estiu, d’un color blau transparent i net. En la seva cara rodoneta com una pilota de bàsquet, hi abunden les pigues, en té milions. El seu nas és rodonet com la cara  i petit com l’ull d’un pardal. 

Un dels seus trets físics que més m’agraden és que se li veuen les cames molt fortes i contundents. Sempre va vestida amb xandall, diu que li agrada més com li queda perquè sinó es veu com un botifarrot. Encara i així quan ha d’anar mudada ja es vesteix bé tot i no  agradar-li.

És una noia intel·ligent, simpàtica i sociable, la coneix moltíssima gent, és bastant sensible, però el que no m’agrada gaire d’ella és que sempre vol guanyar i tot s’ho pren molt seriosament, però no sempre és un defecte, sinó que a vegades només una cosa com aquesta la fa ser com ella és.

Una de les qualitats que se li dona més bé és jugar a futbol, és més es dedica al futbol, actualment juga al primer equip del FCB Femení i també amb la selecció espanyola femenina de futbol.

A la meva germana, a part de jugar a futbol li encanta passar el temps amb nosaltres i amb les amigues. Sovint anem a córrer amb la Jana, la Martina, ella i jo.

La meva germana no viu amb nosaltres, sinó que viu a les cases de la masia del Barça, com que juga allà, els donen una casa compartida per conviure-hi amb altres companyes d’equip.

                                                                                                                                     (B. J. S.)


L’Ivan porta el cabell normal, ni curt ni llarg, és moreno i té els ulls marrons. Fa 1’60m, més o menys com jo, i està prim. L’Ivan és un dels meus millors amics de la classe. També entrenem a futbol junts i quan no tenim deures ens agrada jugar a la Play. Tenim la mateixa edat, tot i que ell fa els anys abans que jo. És una persona  molt intel·ligent, amable i graciosa. És bona persona, divertit i per això m’ho passo molt bé amb ell.

Una de les coses que més li agrada és dormir, i els caps de setmana ho aprofita i es desperta molt tard. És molt treballador, però sempre fa els deures a l'últim moment. En el futbol juga al migcamp i és molt bo fent passades. També és el delegat de la classe.

Viu a Figueres, però també té una casa a Llançà, i com que jo tinc una casa a prop, a l’estiu a vegades quedem per anar a la platja. Quan estic amb ell m,hi sento molt  a gust perquè tenim moltes coses en comú i mai ens enfadem.

(E.C.B.)


Ell és en Quim Masferrer. Té 49 anys. Està casat amb la periodista Xantal Llavina i junts tenen una filla de cinc anys.


És bastant alt i té els cabells castanys. Els seus ulls són marrons com la xocolata i el seu nas és gros. Normalment vesteix amb camises de quadres i texans blaus.  


Sempre està fent alguna aventura. És generós, divertit i graciós.


Viu a Sant Feliu de Buixalleu, comarca de la Selva, però quasi sempre està fora de casa seva ja que treballa d’actor. És el protagonista de “El Foraster”, un programa de la televisió catalana on coneix gent de diferents pobles i ciutats de Catalunya, especialment, municipis petits. La seva feina consisteix a explicar monòlegs i fer riure a la gent. 

Una cosa negativa a comentar sobre ell és que habitualment se’l veu suat i amb la camisa arrugada.   


Jo, personalment, em diverteixo molt mirant els seus programes i em fan gràcia. Un dia vaig tenir la sort de fer-me una foto amb ell i em va firmar un autògraf ja que va venir al meu poble a fer un monòleg. 

(S.F.D.)

Es diu Adrià Jové Mercé. Va néixer el 29 de juliol de l’any 2008, a l’hospital de Figueres. Avui dia té 12 anys. Viu a Siurana de l’Empordà, Catalunya. Actualment no és dedica a res, és estudiant de secundària a l’institut Narcís Monturiol de Figueres.

 

L’Adrià té la cara arrodonida i morena, té els ulls rodons i marrons com el tronc d’un arbre, el nas allargat i finet i la boca la té petita i estreta. Té les orelles petites. El seu cabell és bastant llarguet i castany com una castanya recent collida del bosc. 

Medeix l’alçada estàndard per a la seva edat, 1 metre i 52 centímetres aproximadament, i és primet. Sol vestir amb una dessuadora groga de la marca “champion” i pantalons ”nike”.

Li agrada molt crear i escoltar música electrònica i córrer. L’Adrià és una persona molt bona i justa.   

(M.C.F.)

La Marta és la meva millor amiga, ens coneixem des que teníem un any. Té dotze anys i viu a Calabuig. És d'estatura mitjana i és bastant primeta, els cabells els té morenos i porta serrell. Té els ulls marrons i porta ferros (per les dents), en general no té la cara ni petita ni gran. Li agrada anar vestida amb roba còmoda. La Marta és una persona creativa, divertida i una mica impacient. Una cosa que admiro d'ella és que és molt productiva i no malgasta el temps. La Marta és molt sociable i té molts amics. Les coses que li agraden més són: fer esports, en concret jugar a tennis taula, pintar quadres i quedar amb els seus amics.

(C.L-B)


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Llegim Duna, de Muriel Villanueva

Aquests vídeos han estat enregistrats sense cap preparació prèvia -la profe ens ha enxampat en fred-, però ja veureu de què som capaços quan ens ho proposem...  CONTINUARÀ... Llegim Duna a 1r C     Comentant la lectura Duna, de Muriel Villanueva, a l'aula de 1r A  

Retalls de diari...

  Avui 23/4/21 és Sant Jordi. A l’institut venien roses i regalaven llibres per si algú se'ls volia quedar. Les primeres 2 hores hem fet plàstica per fer un drac amb fang. A l’hora del pati les meves amigues i jo hem anat a fer voltes pel pati i tothom tenia roses a les mans.  I quan s’han acabat les  classes he marxat amb bus cap a casa i he dinat.  A les quatre aproximadament  he marxat amb uns amics al poble del costat a jugar un partit de futbol. M'ho he passat molt bé però com era divendres he acabat una mica cansada.  24/4/21: Feia molt de temps que no anava a dinar fora, per tant, he anat a dinar a un restaurant de Figueres amb la meva mare. Més tard quan hem acabat de dinar  he convençut la meva mare per què em portés a la perruqueria (el perruquer s’ha passat tallant)  i aleshores he anat al Espai Jove de Garrigàs de 5:00 a 7:00, on hem fet jocs.  [...]                                         27/4/2021 Avui m’he aixecat molt aviat, ha estat un dia important, perquè a l

Qui som?

Aquest curs tan estrany on tot és diferent l'alumnat de primer ha començat la seva aventura a l'institut. Tots plegats hem hagut de deixar enrere pors i dubtes i posar-nos a remar per poder navegar cap al nostre rumb. Les travesses mai no són fàcils, però hem de saber superar els reptes i gaudir de cada etapa i de cada oportunitat.   Aquest bloc neix a finals del primer trimestre de curs amb la voluntat de recollir algunes de les moltes activitats dels alumnes de 1r a l'assignatura de Llengua Catalana i Literatura. Òbviament, no hi podrà cabre tot, però sí que en farem un tastet variat i anirem engruixint les pàgines a mesura que passin els mesos. Mentrestant, esperem que tots els nois i noies vagin incorporant aquestes tasques als blocs personals que hem anat creant a mode de portafoli digital. De ben segur que quan acabin l'ESO tindran en aquestes eines un bon record del seu pas pel centre i dels aprenentatges que hi han fet i compartit.  Els "Navegants de