Passa al contingut principal

A reveure, floretes!


Aquests dies em toca de dir-vos adeu,  a vosaltres, les meves floretes d'aquest curs, als putxinel·lis que heu hagut d'aprendre amb mi aquest any estrany. Un parèntesi fins al curs vinent, en què espero tornar a ensopegar amb vosaltres pels passadissos del nostre "submarí" del Monturiol... Ara us toca gaudir d'un descans ben merescut, I continuar fent camí, sempre endavant!

Gràcies per tot el que m'heu ensenyat. Perquè, ja m'ho heu sentit dir prou vegades, jo he après al vostre costat tant o més del que espero que vosaltres hagueu après al meu. Espero que més enllà de les normes d'accentuació, les característiques dels textos explicatius, les categories gramaticals o la interpretació dels enunciats, us hagueu quedat, sobretot, amb les ganes d'aprendre, de descobrir, de potenciar els vostres punts forts i de superar els vostres punts dèbils. I que hagueu descobert la riquesa de viure i conviure amb la diversitat, amb maneres de fer diverses, amb dies bons i dies dolents... En definitiva: que hagueu crescut com a persones civilitzades, respectuoses i amb criteri.

Seré feliç si un dia, temps a venir, m'atureu en qualsevol lloc i em recordeu que alguna cosa del que us he intentat transmetre a l'aula ha quedat en vosaltres i us ha servit per anar endavant.

Un petonàs (emmascarat) a tots i a totes!

(Mentre esperem veure'ns les cares algun dia, més proper que llunyà)


"Compta amb mi" Txarango i Judit Neddermann



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Llegim Duna, de Muriel Villanueva

Aquests vídeos han estat enregistrats sense cap preparació prèvia -la profe ens ha enxampat en fred-, però ja veureu de què som capaços quan ens ho proposem...  CONTINUARÀ... Llegim Duna a 1r C     Comentant la lectura Duna, de Muriel Villanueva, a l'aula de 1r A  

Qui som?

Aquest curs tan estrany on tot és diferent l'alumnat de primer ha començat la seva aventura a l'institut. Tots plegats hem hagut de deixar enrere pors i dubtes i posar-nos a remar per poder navegar cap al nostre rumb. Les travesses mai no són fàcils, però hem de saber superar els reptes i gaudir de cada etapa i de cada oportunitat.   Aquest bloc neix a finals del primer trimestre de curs amb la voluntat de recollir algunes de les moltes activitats dels alumnes de 1r a l'assignatura de Llengua Catalana i Literatura. Òbviament, no hi podrà cabre tot, però sí que en farem un tastet variat i anirem engruixint les pàgines a mesura que passin els mesos. Mentrestant, esperem que tots els nois i noies vagin incorporant aquestes tasques als blocs personals que hem anat creant a mode de portafoli digital. De ben segur que quan acabin l'ESO tindran en aquestes eines un bon record del seu pas pel centre i dels aprenentatges que hi han fet i compartit.  Els "Navegants de ...

Com soc / com som

Fa uns dies, amb un grup dels meus alumnes de 1r vam fer un joc. Cada un d'ells s'havia de definir amb un parell d'adjectius en un paper. La seva percepció individual. I, d'entrada, anònima. Després vam posar en comú els adjectius recollits. I es van adonar que la percepció individual i la imatge del grup sovint difereixen, i molt! Perquè en demanar-los pel grup, els adjectius més repetits eren: XERRAIRE i MOGUT, mentre que en la recollida individual, predominaven CALLAT i TRANQUIL, amés d'algun altre de creació pròpia, com "xinxador". Individu vs. col·lectiu